Sampai bila Melayu Sibu tunduk di bawah kuasa BN?

>> Sunday, May 9, 2010


Calon Bebas, Nawari Haron turut bertanding dalam pilihan raya kecil Parlimen Sibu, 16 Mei nanti. Pertandingan itu menyaksikan tiga penjuru antara DAP, BN dan Bebas.

Apakah calon Bebas itu ditaja oleh pihak tertentu? Siapa pimpinan BN yang berada di sebelah mereka?

Apa yang menyedihkan pimpinan Pakatan Rakyat, DUN Nangka iaitu kawasan orang Melayu yang menjadi kubu Umno masih jauh ketinggalan daripada pembangunan dan pemodenan.

Terkini, markas kampung Hilir DUN Nangka polis menganggu ceramah PAS Dato Mahfuz Omar dan Dr Siti Mariah Mahmood.

Apakah BN sudah tergugat dengan kehadiran pimpinan PAS di markas tersebut? Sehingga BN mengarahkan polis untuk menganggu ceramah dan aktiviti yang diadakan di situ.

Kampung Hilir di DUN Nangka merupakan kubu BN yang sukar ditembusi oleh PAS. Bagaimanapun, hari ini menjadi sejarah politik kampung Hilir boleh dikunjungi oleh pimpinan dan ahli PAS.

Ketika ceramah Pesuruhjaya PAS Selangor, Dato' Dr Hasan Mohd Ali penduduk yang datang mendengar ceramah, tidak takut untuk menyahut takbir. Laungan Allah Hu Akhbar bergema di kampung Hilir.

Bendera PAS yang tidak pernah dilihat oleh penduduk di situ kini berkibar megah di kampung Hilir. Apakah pilihan raya kecil Parlimen Sibu merupakan langkah pertama untuk PAS membuka tirai menaungi Sibu seterusnya Sarawak.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP