Dasar Islam Boleh Selamatkan Selangor

>> Thursday, July 29, 2010


Ditulis oleh admin
Khamis, 29 Julai 2010 06:01

SHAH ALAM, 29 Julai - Pesuruhjaya PAS Selangor, Dato' Dr Hasan Mohamed Ali menegaskan bahawa dasar yang diperjuangkan oleh PAS iaitu Islam sahaja yang boleh menyelamatkan rakyat dan negeri Selangor.

Sementara itu, beliau juga tidak menafikan dasar merakyatkan ekonomi yang dilancarkan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor terbukti lebih baik berbanding dasar-dasar yang pernah dibawa oleh Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini.

Penegasan itu juga menempelak usaha UMNO Selangor yang menubuhkan sebuah gerak khas yang dinamakan "Sekretariat Selamatkan Darul Ehsan (SSDE)" baru-baru ini untuk menyelamatkan UMNO yang hampir karam di negeri itu.

Menurut Hasan, keadaan UMNO lebih parah apabila krisis kepimpinan terus melanda parti itu. Petembungan antara Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor, Dato' Seri Noh Omar dan bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Khir Mohd Toyo begitu ketara dan ia turut mengheret bekas Setiausaha Politik Anwar Ibrahim, Ezam Mohd Nor dalam kemelut perpecahan tersebut.

Dalam kenyataan yang disiarkan kepada media, beliau yakin PAS Selangor tidak akan tergugat dengan Kempen Selamatkan Selangor dan tidak gentar dengan percaturan politik yang dibuat oleh mereka walaupun Ezam turut terlibat dalam agenda tersebut.

"Mana mungkin kapal yang hampir karam boleh menyelamatkan orang ramai, biar sesiapapun yang mengemudinya," jelas Hasan lagi.

ADUN Gombak Setia itu juga percaya bahawa rakyat di negeri Selangor bijak dalam menilai perkembangan politik yang berlaku di negeri Selangor akhir-akhir ini.

Malah, rakyat sudah lama terseksa dibawah pemerintahan Barisan Nasional selama 52 tahun dan terpaksa menanggung segala derita akibat penyelewengan, skandal dan korupsi yang diamalkan oleh mereka selama ini.
"Mungkin lebih baik menukarkan kempen Selamatkan Selangor kepada kempen Selamatkan Poket Pemimpin UMNO," sinis beliau lagi. -ANN

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP