Gandingan mantap PAS, DAP, KeADILan pasti tumbangkan kempen Umno

>> Wednesday, July 28, 2010


SAIDAH HAIRAN

KUALA LUMPUR: SHAH ALAM: PAS Selangor amat yakin gandingan mantap bersama DAP dan KeADILan dalam menguruskan pentadbiran negeri Selangor dapat mengekalkan kemenangan dalam pilihan raya umum akan datang serta bersedia mendepani apa sahaja tektik kotor Umno-BN.

Pesuruhjaya PAS, Dato' Dr Hasan Mohamed Ali menegaskan kempen `Selamatkan Selangor' yang mula dilancarkan oleh Umno tidak akan menggugat kestabilan dan kemantapan kerajaan Pakatan Rakyat selama dua tahun setengah mentadbir Selangor.

Katanya, Selangor memang menjadi tumpuan dan igauan Umno-BN untuk ditawan semula dan Umno telah melancarkan gerakan untuk membersihkan Selangor daripada cengkaman Pakatan Rakyat.
Beliau berkata, Umno telah mengadakan program itu sebanyak dua kali tetapi tiada sambutan daripada rakyat.
"Ini menunjukkan bawaha rakyat hendak mendengar cerita baru dan rakyat hendak corak pentadbiran baru. Rakyat sudah tidak mahu mendengar cerita rasuah, skandal dan penyelewengan," katanya ketika merasmikan Munaqasah Ucapan Dasar Presiden PAS, di MBSA, Sabtu lalu.

Beliau menegaskan hanya Pakatan Rakyat sahaja yang boleh mendepani permasalahan rakyat dengan lebih baik.

Menurut beliau, tiga parti PAS, DAP dan KeADILan akan terus mempertahankan kemenangan yang telah dikecapi dalam pilihan raya lalu dengan kerjasama seluruh jentera parti.

Hasan yang juga exco kanan kerajaan Selangor menegaskan hubungan PAS, DAP dan KeADILan Selangor antara hubungan paling mantap kerana setiap dua minggu sekali ada majlis bersama diantara ketua pimpinan


Pakatan Rakyat bagi membincangkan apa sahaja masalah yang perlu diselesaikan.
Pada masa yang sama katanya, PAS telah mengambil insiatif mengadakan perbincangan meja budar diantara komponen mengikut parti serta rundingan dengan DAP sebagai tiga kali.

"Alhamdulillah kita ada tiga orang exco PAS yang akan memainkan peranan sebagai exco. Kita akan bersungguh-sungguh bagi memastikan bendar PAS yang kita bawa disambungkan dengan KeADILan dan DAP dan kita akan tunjukkan kepada seluruh rakyat," katanya.

Beliau menjelaskan dalam tempoh dua tahun setengah PAS telah menjadi rakan setia kepada Pakatan Rakyat dan insyAllah PAS akan bersama-sama dengan KeADILan dan DAP untuk terus berusaha menyelamatkan negeri Selangor.

Menurut beliau, Munaqasah kali ini amat penting kerana ia persiapan bagi menghadapi pilihan raya ke13 di mana seluruh jentera parti termasuk Kelab Penyokong PAS memikul tugas dan peranan masing-masing untuk memperkukuhkan parti.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP