Bersama Muslimat PAS, Harakah menjejaki golongan tidak bernasib baik

>> Sunday, August 15, 2010


Bersama Muslimat PAS, Harakah menjejaki golongan tidak bernasib baik
Posted on Sunday, August 15 @ 22:44:12 PDT by paktam
KUALA LUMPUR: Program `Mubarak Ramadan dan Syawal' Dewan Muslimat PAS Pusat dengan kerjasama bilik Berita Harakah terus melebar luaskan bantuan dan sumbangan kepada fakir miskin dan ibu tunggal.

Delegasi DMPP diketuai, Ustazah Nuridah Mohd Salleh telah mengedarkan sumbangan kurma di stesen LRT Bandar Tasik Selatan pada 10 Ogos lalu, manakala bilik Berita Harakah pula diwakili oleh
pemberita setiap negeri.

Edaran bubur lambuk, iftar dan ziarah yang dilakukan di DUN Lenggeng dan DUN Senaling, Negeri Sembilan amat memilukan kerana terdapat rumah yang terlalu daif.

Di DUN Senaling, Nuridah menyampaikan barang makanan asas beras, tepung, gula dan milo di rumah ibu tunggal, orang miskin serta orang cacat (OKU) di 30 buah rumah.

Bermula 10 Ogos empat negeri sudah dijejaki iaitu Wilayah Persekutuan; Negeri Sembilan; Melaka; DUN Semanggol Perak dan kampung Johan Setia DUN Kota Raja, Selangor.

Selepas itu DMPP bersama wakil bilik Berita Harakah akan menjejaki golongan miskin di Pulau Pinang; Sarawak; Shah Alam; Sepang; Johor; Perlis; Terengganu dan Pahang.

Lebih menarik DMPP serta bilik Berita Harakah akan mengedarkan kuih raya kepada pengguna jalan raya di Tol Sungai Besi; Tol Jalan Duta pada 5 September dan selepas itu akan ke DUN Ulu Bernam, Selangor.

Pada 6 September pula penyampaian sumbangan kepada fakir miskin dan ibu tunggal di Parlimen Rantau Panjang, Kelantan dan edaran kuih raya di Tol Karak pada 8 september.

Sumbangan amat dialu-alukan bagi menjayakan program `Mubarak Ramadan dan Syawal' di samping dapat meringankan bebanan kemiskinan golongan ibu tunggal, fakir miskin dan OKU.

Bagi Ketua Pengarang Kumpulan Harakah, Ahmad Lutfi Othman, sumbangan penderma di bulan Ramadan penuh keberkatan ini sekurang-kurangnya mampu meringankan bebanan golongan terbabit.

Sumbangan boleh salurkan terus ke akaun Maybank 564025400533.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP