Jelajah Ikhsan Ummah rapat hubungan masyarakat dengan PAS

>> Sunday, September 19, 2010



SAIDAH HAIRAN

SHAH ALAM: Pepatah Arab mengatakan; "Apabila kamu berbuat baik kepada manusia maka kamu telah berjaya menundukkan hati mereka."

Ayat ini bukan sekadar pepatah tetapi ia telah diaplikasikan oleh Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Selangor yang telah menganjurkan siri jelajah ihsan ummah yang ditumpukan kepada12 DUN yang masih dikuasai Umno.

Siri jelajah itu juga merupakan simbolik bahawa PAS sebenarnya mengambil berat tentang penderitaan rakyat terutama golongan yang tidak bernasib baik di samping berusaha merapatkan hubungan antara masyarakat dengan pimpinan PAS.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad melancarkan jelajah ikhsan ummah bagi kali ke2 bermula di hadapan MBSA, Shah Alam, 5 September lalu.

Manakala Pesuruhjaya PAS Selangor, Dato' Dr Hasan Mohd Ali pula melancarkan kempen balik kampung yang juga diadakan di lobi MBSA.

Ketika berucap Idris menegaskan, tugas memberi bantuan kepada golongan tidak bernasib baik menjadi sebahagian daripada tugas dalam Islam dan PAS Selangor telah melaksanakan amanah tersebut.

Selain membawa sumbangan beliau berharap peserta jelajah turut menyampaikan mesej PAS supaya dalam pilihan raya ke13 Selangor dapat mengekalkan kemenangan dengan lebih besar.

"Kalau kita kalah kita tidak ada peluang untuk meneruskan program Islamisasi, sekarang program ini sedang rancak berjalan di masjid, solat malam masjid penuh jemaah, perkara ini tidak pernah berlaku sebelum ini," katanya.

Selain itu beliau mengingatkan supaya PAS Selangor membuat program menarik perhatian masyarakat supaya mereka bersama dengan PAS.

Turut serta dalam pelancaran jelajah Ikhsan Ummah, Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor 1, Dr Osman Sabran; Dr Che Rosli; Setiausaha Perhubungan PAS, Mohd Khairuddin Osman;

Pengerusi Lajnah, Ustazah Mariam Abd Rashid serta pimpinan PAS Kawasan.

Setiap pimpinan diamanahkan pada dua DUN dan kehadiran mereka disambut oleh AJK PAS Kawasan masing-masing.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP