Umno kritikal terpaksa anjur gelombang kedua

>> Monday, October 18, 2010


GOMBAK: Siri jelajah selamatkan Selangor gelombang kedua yang dianjurkan Umno Selangor membuktikan bahawa Umno Selangor berada di tahap kritikal untuk menghadapi pilihan raya umum ke13.

Menurut Ketua Muslimat PAS Selangor, Wan Hasrina Wan Hassan siri jelajah itu menunjukkan kegagalan gelombang pertama yang dilaksanakan di seluruh Selangor.

Katanya, PAS Selangor khususnya Muslimat tidak gentar dengan gelombang kedua itu yang kononnya Umno akan mendedahkan segala kepincangan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor hasil gabungan PAS, PKR dan DAP.

"Muslimat yakin rakyat Selangor menaruh kepercayaan kepada kerajaan Pakatan Rakyat yang telah melancarkan program Memasyarakatkan Ekonomi Selangor (MES)," tegasnya.

Bagaimanapun kata beliau, Muslimat Selangor tetap bimbang dengan cara penipuan yang dilakukan Umno-BN terhadap masyarakat luar bandar.

Justeru katanya, Muslimat tidak akan duduk di zon selesa sebaliknya terus berhati-hati bagi menghadapi pelbagai strategi BN terutama serangan mereka terhadap kerjasama PAS dengan PKR dan DAP.

Wan Hasrina berkata demikian setelah melancarkan gerak kerja Helwa Selangor untuk kempen PRK DUN Galas bermula 22 Oktober hingga 4 November nanti di pejabat PAS Kawasan Gombak, Sabtu lalu.

Menurut beliau, Helwa Selangor akan turun setiap hari seramai 30 orang dan hujung minggu bertambah bagi membantu jentera Muslimat Kelantan.

"Helwa Selangor ditugaskan menjaga UPU Bandar Baru yang kebanyakan pengundi berkerjaya iaitu bekerja kerajaan dan swasta. Jadi kita rasa Helwa seolah-olah berhadapan dengan pengundi di Selangor," katanya.

Ini kerana kata beliau suasana UPU Bandar Baru itu seperti di Selangor.

Walaupun Pilihan raya lalu DUN Galas dimenangi PAS namun katanya Helwa Selangor tidak mengambil pendekatan mudah sebaliknya akan bekerja keras untuk mengekalkan kemenangan dengan majoriti yang tinggi.

"Isu semasa akan membantu pengundi memberi undi kepada calon PAS," tegasnya.

Menyentuh tentang PRK Batu Sapi beliau berkata, DMPNS masih belum menyusun jadual kerana ia bergantung pada keputusan dan arahan pimpinan tertinggi PAS.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP