Halangan BN bukan alasan kejayaan Pakatan Rakyat

>> Tuesday, November 30, 2010


Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang bersyukur dengan kejayaan Menteri Besar dan Ketua Menteri serta para exco yang dapat mempertahankan empat kerajaan Pakatan Rakyat hampir satu penggal.

Dalam menghadapi cabaran dan halangan daripada kerajaan BN katanya Pakatan Rakyat di empat buah negeri itu dapat memimpin sebuah kerajaan yang bersih dan bertanggungjawab.

"Tiada satu kesalahan yang dapat dibuktikan oleh BN dalam setiap isu yang ditimbulkan oleh media arus perdana," katanya dalam ucapan penggulungan sidang kemuncak Menteri-menteri Besar dan Ketua Menteri Pakatan Rakyat.

Menurut beliau, kerajaan Pakatan Rakyat berhadapan dengan demokrasi yang tidak tulen dan salah sehingga terpaksa berdepan dengan amalan kronisme yang tidak mengikut perlembagaan.

Beliau bangga dengan pencapaian kerajaan Pakatan Rakyat walaupun berhadapan dengan serangan dan penindasan kerajaan Pusat sehingga semua perbuatan diperhalusi dan dibesarkan oleh media di bawah kuasa BN.

Dalam masa yang sama, kerajaan Pakatan Rakyat terpaksa berhadapan dengan kakitangan kerajaan yang tidak profesional mereka menjadi `duri dalam daging' dan masalan itu tidak melancarkan sistem kerajaan.

Beliau mengingatkan negeri Pakatan Rakyat perlu bermuhasabah bagi membetulkan kesilapan dan menambah keyakinan rakyat negeri lain terhadap kepimpinan Pakatan Rakyat.

Katanya, usaha meneruskan kesinambungan kejayaan mentadbir negeri dengan baik amat penting supaya menjadi kekuatan untuk menghadapi pilihanraya umum ke-13.

Beliau turut menyentuh tentang kerakusan BN dalam setiap kali pilihan raya umum dan kecil dan perkara itu perlu dibetulkan.

Manakala pandangan Penasihat DAP, Lim Kit Siang mengenai pilihan raya umum ke-13 kemenangan tidak dapat dikekalkan di Selangor katanya, PAS akan mengkaji perkara tersebut.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP