Tunggu Adun BN datang ke Sidang DUN

>> Thursday, January 13, 2011


Hasan cabar Satim duduk di kerusi Ketua Pembangkang - sidang DUN

SHAH ALAM: Pesuruhjaya PAS Selangor, Dato' Dr Hasan Ali mencabar Ketua Pembangkang (Umno-BN), Dato' Mohamed Satim Diman hadir dan duduk di kerusi ketua pembangkang dalam sidang Dewan Negeri (DUN) pada 24 Januari nanti.

Menurut beliau, sudah pasti seluruh Adun, exco negeri Selangor serta rakyat mahu mendengar ucapan Satim menyokong pindaan Undang-undang Tubuh Negeri Selangor.

"Saya hendak dengar hujah beliau menyokong pindaan tersebut, Satim perlu buktikan kewibawaan dia sebagai Ketua Pembangkang yang baru," katanya.

Beliau berkata, Adun Umno-BN perlu bersikap `gentleman', kena hadir sidang DUN dan boleh berhujah kerana Dato' Speaker akan memberi keluasan masa untuk berhujah.

Sehingga kini tambah beliau, kenyataan mereka sama ada hendak hadir atau tidak dalam sidang DUN bergantung kepada pimpinan Umno.

Menurut beliau, selama ini PAS berbincang cara PAS, Pakatan berbincang cara Pakatan begitu juga Umno berbincang dengan cara Umno dan rakyat tidak nampak kelebihan tersebut.

Katanya, apabila dalam sidang DUN di tempat tertutup dengan kebijaksanaan Dato' Speaker, pembangkang akan berhujah begitu juga pihak kerajaan dan dirumuskan dengan penggulungan baru terserlah kejituan kedudukan perkara tersebut.

Rakyat akan dapat berbagai-bagai pandangan terutama orang Melayu sentiasa menzahirkan cinta kepada Sultan, taat kepada pimpinan dan DUN saja yang boleh menyelesaikan masalah tersebut, tegasnya.

Justeru, beliau berharap, rakyat Selangor terutama pengundi perlu melihat jika isu yang penting itu Umno tidak berani berdiri di hadapan untuk memperkasakan pandangan mereka, jangan harap perkara yang kecil mereka tangani.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP