>> Wednesday, July 13, 2011


Ketua Polis Negara buta fakta

SHAH ALAM: Timbalan Presiden KeADILan, Azmin Ali kagum dengan semangat keberanian rakyat Selangor yang hadir dalam himpunan Bersih walaupun dalam suasana sekatan jalan raya diadakan dan dikawal rapi oleh pihak polis.

Beliau yakin dengan kehadiran peserta himpunan Bersih itu mencecah 100,000 orang yang terdiri daripada kalangan anak-anak muda dan pelbagai bangsa.

"Kita bersyukur dan gembira dengan adanya teknologi moden Ketua Polis Negara tidak boleh menyembunyikan fakta kerana ada media massa antarabangsa yang melaporkan peserta himpunan seramai 120,000 manakala BBC melaporkan 100,000 orang," katanya.

Beliau menegaskan hanya akhbar Utusan Malaysia, TV3 dan Ketua Polis Negara sahaja yang mengatakan perhimpunan Bersih sekitar 6,000 orang.

Menurut beliau, jika Ketua Polis Negara sudah bercakap tidak benar berkenaan himpunan Bersih apakah jaminan beliau boleh memberi taklimat keselamatan negara kepada kerajaan dan Perdana Menteri dengan tepat.

Ini sebenarnya tegas beliau merupakan satu soalan penting yang harus diketahui rakyat dan pihak polis tidak boleh bersembunyi dalam hal itu.

Dalam pada itu katanya, Pakatan Rakyat telah mengambil keputusan untuk menghimpunkan semua bukti peserta himpunan yang dipukul dan dizalimi untuk diambil tindakan undang-undang.

Beliau yang juga Adun Bukit Antarabangsa kesal dengan tindakan polis yang menggunakan kekerasan dalam mendepani rakyat pada himpunan Bersih 9 Julai lalu.

Walaupun katanya, Ketua Polis Negara membuat kenyataan tidak ada pacutan gas pemedih mata dan kekerasan digunakan tetapi dengan adanya teknologi baru semua itu dapat dibuktikan.

Beliau tidak menafikan matlamat asal himpunan Bersih adalah untuk mendapatkan pilihan raya yang bersih dan telus.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP