>> Wednesday, July 13, 2011


Najib pembohong tidak layak menjadi ketua negara

SAIDAH HAIRAN

SHAH ALAM: Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu kesal dengan sikap Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak yang pembohong dan tidak layak menjadi ketua negara sebaliknya hanya layak menjadi suami kepada Rosmah Mansor.

Beliau kesal dengan sikap Najib yang tidak menunaikan janji untuk membenarkan himpunan Bersih menggunakan Stadium sedangkan sebelum itu, Najib mengeluarkan kenyataan `memekik lah sampai 3 pagi' namun janji itu tidak ditunaikan.

Penganjur Bersih juga kata beliau mahu mengadakan perbincangan dengan Najib tetapi tidak dilayan dan sikap pembohong Najib itu membuktikan bahawa beliau tidak layak menjadi ketua bagi rakyat Malaysia.

Mohamad hadir di dewan Annex, SUK dengan menggunakan kerusi roda yang ditolak Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani Osman. Beliau mengadakan sidang akhbar bersama Timbalan Presiden KeADILan, Azmin Ali dan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad. Turut serta wakil rakyat Pakatan Rakyat yang berehat dari sidang DUN.

Walaupun mengalami kecederaan lutut kerana dirempuh landrover polis namun beliau lebih bersemangat untuk terus berjuang supaya dapat menikmati pilihan raya bersih dan telus dalam pilihan raya umum nanti.

Katanya, jika pilihan raya dapat dijalankan dengan bersih baru lahir kerajaan bertamadun manakala rejim najib yang zalim dan pembohong akan terkubur.

"Saya terlibat dalam himpunan aman sejak zaman kampus sampai sekarang, saya dapati semakin hari polis atau kerajaan BN semakin bertindak kasar terhadap rakyat dan kekejaman itu begitu ketara pada 9 Julai," tegasnya.

Beliau yakin polis bukan lagi menjaga keselamatan rakyat tetapi menjaga kepentingan Umno dan cara itu dapat dilihat daripada maki hamun serta tengkingan mereka terhadap peserta himpunan Bersih.

"Pasukan keselamatan hari ini di tahap yang paling memalukan," tegasnya.

Beliau mengalami kecederaan apabila motosikal yang membawanya dirempuh oleh landrover polis setelah jatuh empat pegawai polis mengangkatnya dan membawa masuk ke dalam kereta peronda polis.

"Saya di bawa ke klinik di balai polis Jinjang dan dianggap sebagai pesakit luar, tetapi saya membuat pemeriksaan lanjut di hospital Petaling Jaya, doktor mengesahkan terdapat kecederaan di lutut (koyak) dan perlu membuat pembedahan untuk dimasukkan besi," jelasnya.

Tegas beliau, itu hanya halangan peribadi dan tidak mustahak tetapi yang lebih penting polis sudah menjadi gangster dan tidak lagi menjaga keamanan sebaliknya mementingkan keperluan parti Umno.

Katanya, perbuatan polis itu menyebabkan Kuala Lumpur menjadi lumpuh dan bukan kerana himpunan Bersih, peraturan langsung tidak diikuti oleh polis dengan membuat tembakan gas pemedih mata kepada peserta bukan di ruang udara.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP