Bilik Berita Harakah dan DMPP mengalukan sumbangan orang ramai

>> Monday, September 20, 2010


GOMBAK: Hari-hari akhir Ramadan tidak menghalang Bilik Berita Harakah untuk terus menjejeki golongan yang perlu dibantu supaya mereka dapat menikmati sedikit kemeriahan menyambut 1 Syawal selain merebut kelebihan di bulan Ramadan.

Pencarian Bilik Berita Harakah kali ini di Setapak Garden, iaitu Muhamad Faris Azrai bin Abdullah, 26 yang telah memelok Islam selama empat tahun.

Anak bongsu daripada enam adik beradik itu terpaksa berhenti kerja kerana enghidap penyakit Tibi dan sering mendapat rawatan daripada hospital Kuala Lumpur.

Walaupun sudah memelok Islam beliau tetap tinggal dengan keluarga dan mendapat kerjasama yang baik daripada ibunya, Sallam a/p Kalimathu, 51 dengan menyediakan makanan di waktu sahur dan berbuka puasa.

Bilik Berita Harakah telah memberi sumbangan kewangan serta makanan asas seperti beras; tepung; gula dan biskut.

Wang dan barangan tersebut diserahkan kepada Muhamad Faris melalui wakil Bilik Berita Harakah, Khadijah Mahmood.

Muhamad Faris merupakan pembaca Harakah mengucapkan terima kasih kepada Bilik Berita Harakah yang menghulurkan sumbangan.

Ketua Pengarang Harakah, Ahmad Lutfi Othman berazam untuk menjejaki lebih banyak lokasi bagi menyerahkan sumbangan masyarakat yang cukup prihatin dengan golongan yang tidak bernasib baik.

"Tabung yang dianjurkan ini masih baru, namun dilihat dari sambutan penderma, Alhamdulillah. Saya jangkakan untuk masa akan datang, insya-Allah ia mampu mengutip dana lebih banyak, yang boleh diagihkan kepada lebih ramai khalayak," kata Ahmad Lutfi.

Sumbangan kewangan daripada seluruh rakyat Malaysia masih diperlukan.

Segala derma dan bantuan boleh disalurkan terus ke dalam akaun Maybank 564025400533, atas nama Parti Islam Se-Malaysia.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP