>> Thursday, December 23, 2010

Aku umpama Mashitah


Mashitah duk empuk di jabatan menteri? Bukan
Mashitah bersekongkol kemewahan? Bukan
Aku juga kejar wang tetapi masih ada prinsip
Aku yakin Allah SWT lindungiku daripada Firaun

Mashitah ada dikhabar Allah SWT dalam al-Quran
Mashitah akidah, perjuangan, pengorbanan, keagungan Firaun
Tidak aku mendabik dada taqwa macam Mashitah
Jauh panggang daripada api siapalah aku berbanding Mashitah

Tidak juga perjuanganku mahu disamakan dengan Mashitah
Namun disebalik asasnya ada juga sama dengan Mashitah
Perangai Firaun Mashitah pun sama Firaun hok aku depani
Sifat Firaun aku tidaklah sekejam Firaun Mashitah.

Firaun aku bukan mahazalim
Firaun aku tidak pecat Pak Lah
Firaun aku naik air 37 peratus
Firaun aku gaji sebulan 0.5 juta

Aku umpama Mashitah
Tidak sama aku akan taqwanya
Tidak sama aku akan pengorbanannya
Tidak sama aku akan keyakinannya

Aku umpama Mashitah
Kerana aku bekerja dengan Firaun moden
Kerana aku bekerja dengan pemeras rakyat
Kerana aku bekerja dengan Shhhhhiiiiiiiiiiiiiiit

Aku umpama Mashitah
Supaya halal rezekiku
Mashitah pengasuh anak Firaun
Aku penulis dibawah Firaun

Namun aku tak dihalang sebut Allah
Tapi aku disekat tulis air yang ku minum
Aku dihalang perjuangkan air yang ku minum
Semoga Syabaslah engkau

...Summary only


0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP